CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

VVIP saye :)

ini adewlah hak cipta SHIZU ILA :) selamat membace :D

Wednesday, February 09, 2011

dulu sayang sekarang benci pulak ?

hye hye :D korang korang aq nak kongsi nyh..sebenar nye post kaly nyh aq copy n paste jee...heheheh bukan aq x de idea tapi aq nyh mlz nak tulis panjang panjang da..bz owh skunk nyh :( tiap tiap hary adew kelas.. macam org berkerja da aq skunk nyh..baleq je klas kompom tido..haha sbb tu la aq gemok ! baleq kelas je tido..tu jela keje aq..penat doe..hahaah oke la x nak cte panjang ! korang bace la entry nyh k..

tajuk dye : DULU SAYANGGG..SEKARANG BENCI :D


Pernah tak, satu masa dulu kita suka sangat dengan seseorang. Tiap-tiap hari nak tengok muka dia saja. Tiap-tiap masa nak dengar cerita pasal dia saja.


Kalau orang tak nak sembang pasal dia pun, kita saja suka nak sebut tentang dia. Ungkitlah macam-macam cerita lama-lama, asal saja kita sebut nama dia. Semuanya tentang dia. Kadang-kadang kalau nak berjumpa ramai-ramai, kita berharap dia pakai baju sama warna dengan kita. Biar orang lain cakap


"Wah, macam berjanji jer."

atau

"Wow, korang ni ada apa-apa ke?"


Dan kita pun jadi suka sangat kalau perkara tu terjadi. Macam dilambung atas awan rasanya. Senyum sampai tak nak surut. Sukalah sangat rasanya. Tapi, bila keadaan berubah...perasaan kita juga turut berubah. Bila kita rasa perasaan kita dah berubah terhadap dia, mulalah rasa malas sangat nak dengar pasal dia... apa lagi nak bercerita pasal dia.


Benci sungguh-sungguh. Kalau dulu cinta seratus persen, bak kata Mas Idayu... sekarang sudah tukar pula... benci seratus persen pula. Kadang-kadang okey juga kalau mampu jadi begitu. Kita tak perlu lagi berharap pada si dia itu. Kalau boleh lupa terus lagi senang. Kalaulah semudah itu untuk melupakan. Orang kata, kalau nak jatuh sayang pada seseorang tu, cukup hanya dalam beberapa saat atau minit atau hari sahaja. Tapi, untuk melupakan... mungkin ambil masa seumur hidup.


Sakitkan, bila hati dah bertekad kata tidak... tapi masih juga ada satu lagi jalur cemburu. Bencinya, bila dah kental berazam untuk tidak lagi peduli, tiba-tiba pula rasa sedih bila teringat tentang dia. Perasaan apa agaknya semua tu? Sayangkah atau benci? Atau...sebenarnya kita masih tuli dan tidak pernah tahu....perasaan itu lilitan di hati. Kalau tiada sesiapa hendak membukakan simpulannya, kitalah yang perlu bertekad untuk membukanya. Sedikit-sedikit, lama-lama pasti berjaya.


Daripada hidup bergenang air mata, lebih baik belajar melupakan derita. Lebih baik

kan?


oke ! da abiz bace ke ?

heheh thx k sudi singgah kat blog nyh :D

sayang korang sumerrr !!


tinggalkan komen dan like oke :)

3 comments:

  1. masa mengubah hati kita kan..
    kalau syg bertukar kpd benci..maknanya tu bkn cinta sejati..
    bila kita dah syg kan seseorg..kita perlu syg segala baik & buruknya.

    btw, nice blog dear =)

    ReplyDelete
  2. yearrrrhhh
    btol tu nis :)

    btw thx oke <3

    ReplyDelete
  3. Salam laila. tumpang lalu ye. jom shopping2 kt blog saye. jgn lupe promote kt member2 ye.tq :)

    Cheap Kaspersky Online Store - Click Here!

    -plz forward- :)
    http://cheaper-kaspersky.blogspot.com/

    ReplyDelete